Forum za prevenciju zloupotreba platnih kartica Privredne komore Srbije (PKS) upozorio je danas da se sve više javljaju situacije u kojima klijenti banaka dobijaju sumnjive poruke od svoje banke u kojima se traži ažuriranje računskih podataka, navodeći da su takve poruke uvek zlonamerne i imaju za cilj ugrožavanje podataka klijenata.
PKS naglašava da na takve poruke nikada ne treba odgovarati niti postupati po instrukcijama dobijenim u takvim porukama. Banke nikada neće tražiti od svojih klijenata da na ovaj način verifikuju svoje naloge za digitalno bankarstvo ili dostave podatke o platnoj kartici, niti će pretiti blokiranjem računa, naloga ili kartica ako se klijent ne pridržava takvih zahteva.
U saopćenju se ističe da je važno da se za sva pitanja, sumnje i nedoumice klijenti prvo obrate svojoj banci putem proverenih kanala komunikacije. Forum za prevenciju zloupotreba platnih kartica PKS će nastaviti sa intenzivnim aktivnostima na polju prevencije u narednom periodu.
Dodaje se da je neophodna opreznost i odgovorno ponašanje korisnika prilikom korišćenja platnih kartica i online bankarstva kako bi se smanjio rizik od zloupotrebe. Korisnicima se preporučuje da budu oprezni i ne dele poverljive podatke putem neproverenih kanala.
Putem zajedničkih napora, možemo stvoriti sigurnije okruženje za korisnike platnih kartica i digitalnog bankarstva. Sigurnost korisnika je prioritet Foruma za prevenciju zloupotreba platnih kartica PKS.